Marti van Orsouw

E-commerce & (online) marketing

Werkervaring en opleiding

Hieronder lees je meer over opgedane werkervaring en de opleiding(en) die ik heb gevolgd. Klik op een titel en de volledige toelichting klapt open. Voor mijn volledig beknopte CV, verwijs ik je graag naar de volgende pagina: CV.

vanHaren Schoenen B.V. (onderdeel van Deichmann Group): CRM Marketeer (JAN 2021 - HEDEN)

In januari 2021 stapte ik na een jaar bouwen aan mijn eigen huis binnen bij vanHaren Schoenen als E-mail Marketeer. In mijn tijd bij Flow verlangde ik zo nu en dan onwijs naar het verdiepen in een specifiek vakgebied. Waar veel mensen hun bedenkingen hebben bij het voortbestaan van e-mailmarketing, zag ik bij Flow juist onze goede resultaten op dit kanaal en de eindeloze mogelijkheden die er nog te ontdekken waren. Onwijs blij dat ik bij vanHaren Schoenen hier verder in kon duiken. 

Het eerste jaar heb ik me vooral gefocust op E-mailmarketing, waar de focus op de nieuwsbrieven lag.

Na een jaar veranderde mijn functietitel in CRM Marketeer en kreeg ik er steeds meer taken bij.

Een korte omschrijving van mijn takenpakket als CRM Marketeer:
- Marketingcampagnes e-mail inclusief afstemming marketing- & contentkalender 
- Operatie en optimalisatie van marketing automation
- Customer LifeCycle campagnes met als doel klantloyaliteit
- Verantwoordelijk voor aansturing en realisatie Direct Mail campagnes
- Operatie en optimalisatie van leadgeneratie
- Klantdata en segmentatie
- Analyse en rapportage
- Budgetbewaking & verantwoordelijke CRM

In onderstaande kopjes leg ik graag wat meer uit over mijn werkzaamheden. Klik op de dikgedrukte tekst om het tabblad te openen.

> Marketing Automation & Customer LifeCycle campagnes
> Direct Mail
> Leadgeneratie
> Klantdata en segmentatie
> Analyse en rapportage
> Budgetbewaking

Zoals je ziet zit er een jaar tussen mijn werk bij Flow Magazine en vanHaren Schoenen. In dit jaar heb ik samen met mijn vriend een klein houten huis gebouwd in Den Bosch.

In de zomer van 2019 gingen mijn vriend en ik een uitdaging aan: het bouwen van ons eigen droomhuis. Een houten verplaatsbaar huis, met duurzame materialen en in de natuur. Helemaal zelf, from scratch. Aangezien ik in december 2019 concludeerde dat mijn huidige functie bij Flow niet uitdagend genoeg meer bleek en het bouwen van een huis wat meer tijd vergde, ben ik vol in het diepe gesprongen om fulltime aan het huis te klussen.

Dus mocht je nog vragen hebben over over elektra, isolatie en dakbedekking... 😉

Voor meer informatie en sfeerimpressie kijk ook op www.instagram.com/tetrishuisje

Flow Magazine (Sanoma Media Netherlands, inmiddels DPG Media): E-commerce marketeer (JUN 2018 - DEC 2019)

In juni 2018 ben ik begonnen als E-commerce marketeer bij Flow Magazine. Ik was hierbij verantwoordelijk voor de gehele Flow webshop en voor de online marketing van zowel de shop als Flow-producten in de winkels.

Een korte omschrijving van mijn takenpakket:
- Verantwoordelijk voor zowel de Nederlandse als buitenlandse webshop
- Verantwoordelijk voor realisatie financiële doelstellingen en groei omzet/resultaat webshop
- Opstellen van (verkoop)rapportages webshop en website
- Opstellen van online marketingplanning
- Optimaliseren (customer journey) webshop & website
- Optimalisatie en verzending van Flow Magazine nieuwsbrieven
- Analyseren en optimaliseren van verschillende verkeersbronnen (o.a. nieuwsbrieven, SEO)
- Verantwoordelijk voor B2B klanten via webshop (voornamelijk buitenlandse klanten)
- Verantwoordelijk voor online communicatie met klant omtrent Flow Shop (zowel Nederlandse als buitenlandse klanten, de Flow Shop kent klanten uit 90 landen)
- Aanspreekpunt E-commerce manager, Product Owner, klantenservice Sanoma, Supply Chain en externe partijen
- Beheren van voorraad van webshop
- Aan Flow-zijde digitale projecten leiden
- Begeleiding Online Marketing stagiair

In onderstaande kopjes leg ik graag wat meer uit over de gedane werkzaamheden. Klik op de dikgedrukte tekst om het tabblad te openen.

> Verantwoordelijk voor Flow webshop (.nl & .com)
> Optimalisatie en verzending nieuwsbrieven
> Optimaliseren website, shop en verkeersbronnen
> Projectmanagement
> Product Owning / IT
> Online Marketing
> Business-to-business
> Begeleiding Online Marketing Stagiair
Fontys Hogescholen: Communicatie - International, Event, Music and Entertainment Studies

Ik heb de opleiding Communicatie - International, Event, Music and Entertainment Studies gevolgd aan de Fontys Hogeschool in Tilburg. Dit is een Communicatie opleiding, waarbij dieper wordt ingegaan op de event, music en entertainment branche.

> Afstudeerstage: Online Marketing bij Sanoma Media Netherlands B.V.
> Meewerkstage: Online Marketing bij Meulenhoff Boekerij
> Specialisaties: Concepting, Big Data & Online Marketing
> Minor: Filosofie en Ethiek